В системі підготовки студентів, як майбутніх спеціалістів з хореографії, важливе місце належить переддипломній практиці. Вона є обов’язковою для всіх студентів випускних курсів і триває 4 тижні. В цей період ми повинні розвинути свої індивідуальні здібності і закріпити навички професійної підготовки, здобуті впродовж вивчення таких дисциплін, як «Народно-сценічний танець», «Класичний танець», «Український танець», «Методика викладання хореографії», «Сучасний танець» та інші.
Завдяки можливості самостійно обирати базу проходження практики, я на місяць стала частинкою великого театрального колективу Чернівецького академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. Ольги Кобилянської. Перше, чим вразив театр – це надзвичайно красивою монументальною спорудою епохи Ренесансу. Тут виступали великі майстри оперної та драматичної сцени Європи: великий Енріко Карузо, Федір Шаляпін, Соломія Крушельницька та інші.
Колектив театру зустрів мене привітно. Практику я проходила під керівництвом головного балетмейстера-постановника Марії Циби. За весь період я ходила на тренажі балетної групи, була присутня на репетиціях постановки прем’єрної вистави «Трагедія бунту», відвідувала ранкові та вечірні вистави, вивчила танцювальний номер та брала участь у репетиції вистави «Поранкова душа». Кульмінацією в отриманні позитивних емоцій від того, чим я займаюсь була моя прем’єра у виставі «Поранкова душа». Цікаво було відчути емоційно-духовне єднання глядача і сцени. Під час виступу відбувся обмін енергії між акторами та глядачами. За кожною виставою та виступом стоїть титанічна праця усього колективу, починаючи з режисера та закінчуючи бутафором.
Я вдячна дирекції коледжу та викладачам спеціалізації «Народна хореографія», а також керівництву театру за те, що я змогла реалізувати мрію свого дитинства, а саме попасти в закулісся і «поваритися в кухні» створення великого мистецтва. За цей період я зрозуміла, що театр відіграє велику роль у моральному, естетичному, політичному вихованні глядача. Він є колективним мистецтвом, а головним носієм театральної постанови є актор, який втілює в своїй творчості суть театру.
Ірина Яворська, студентка IV курсу спеціалізації «Народна хореографія»
|