У 2012 році абітурієнти можуть подати заяву про вступ до вищого
навчального закладу в паперовій або в електронній формі не більше ніж до
п'яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж на три напрями (спеціальності) у кожному з них. Електронну
заяву на вступ до вищого навчального закладу можуть подати абітурієнти,
які вступають на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня
бакалавра, мають атестат про повну загальну середню освіту та сертифікат
зовнішнього незалежного оцінювання виданий у 2012 році, або сертифікати
чи їх дублікати 2008, 2009, 2010 або 2011 року. Не можуть подати
електронну заяву про вступ абітурієнти, які мають підстави для особливих
умов зарахування (пільгові категорії абітурієнтів, особи які мають
право на першочергове зарахування, особи які мають додаткові бали за
підготовчі курси та ін.). Повний перелік дивіться на сайті http://ez.osvitavsim.org.ua Заяви
про вступ від всіх абітурієнтів заносяться до Єдиної державної
електронної бази з питань освіти (Далі – Єдина база). Факт подання заяви
в паперовій формі заноситься до Єдиної бази безпосередньо під час
подання абітурієнтом заяви, а факт подачі заяви в електронній формі
фіксується у Єдиній базі автоматично. Абітурієнти мають право
комбінувати традиційну (паперову) форму подання заяви разом із
електронною, тобто подавати заяви до одних вищих навчальних закладів
особисто, а до інших у електронній формі.
Подання заяв про вступ, як у паперовій, так і у електронній формі,
розпочнеться 2 липня 2012 року. Для подання електронної заяви вступник
повинен зареєструватись на інтернет-сайті за адресою http://ez.osvitavsim.org.ua. Під
час реєстрації на зазначеному сайті вступник має зазначити наступні
дані: адресу електронної пошти, до якої абітурієнт має доступ; номер,
пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
серію та номер атестата про повну загальну середню освіту. Всі
подані вступником дані перевіряються в Єдиній державній електронній базі
з питань освіти. При цьому прізвище, ім'я, по батькові вступника у
сертифікаті (сертифікатах) зовнішнього незалежного оцінювання повинно
збігатися з прізвищем, іменем, по батькові вступника в атестаті про
повну загальну середню освіту. У разі подання правильної
інформації та збігу прізвища, імені, по батькові вступника у документах,
дані про які знаходяться в Єдиній державній електронній базі з питань
освіти, вступник отримує електронною поштою логін та пароль для доступу
до особистого електронного кабінету. Доступ до особистого електронного кабінету вступник отримує після введення свого логіна та паролю на інтернет-сайті за адресою http://ez.osvitavsim.org.ua. Після
реєстрації в особистому електронному кабінеті вступник вносить до
Єдиної бази такі дані про себе: стать, місце проживання, номери
телефонів (домашній та/або мобільний із зазначенням телефонних кодів),
дату видачі медичної довідки за формою № 086-о, середній бал додатка до
атестата про повну загальну середню освіту та обирає вищі навчальні
заклади і напрями (спеціальності) на які він подаватиме заяву про вступ.
Окрім того, у разі необхідності вступник в особистому електронному
кабінеті зможе внести дані щодо інших власних сертифікатів зовнішнього
незалежного оцінювання. Подані вступником електронні заяви відразу
відображаються у розділі Єдиної бази, до якого мають доступ приймальні
комісії вищих навчальних закладів, обраних вступником. У момент подання
електронна заява отримує статус "Заяву подано до ВНЗ". Визначення
статусу електронної заяви, що прийнята до розгляду, здійснюється
приймальною комісією вищого навчального закладу протягом 24 годин з часу
її прийняття і відображається в особистому кабінеті вступника із
значеннями: "Заяву зареєстровано у ВНЗ" або "Заява потребує уточнень". Подана
електронна заява може бути анульована вступником в особистому
електронному кабінеті тільки до моменту отримання статусу "Заяву
зареєстровано у ВНЗ" або "Заява потребує уточнення". Електронна
заява, що протягом 48 годин з моменту подання вступником не отримала
іншого статусу, ніж "Заяву подано до ВНЗ", автоматично анулюється. При
встановленні електронній заяві статусу "Заява потребує уточнень"
уповноважена особа приймальної комісії вуз має невідкладно внести до
відповідного розділу Єдиної бази вичерпний перелік даних, що потребують
уточнення, із зазначенням способу та дати, до якої їх необхідно подати.
Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті
вступника. Після уточнення вступником необхідних даних уповноважена
особа змінює статус електронної заяви вступника на "Заяву зареєстровано у
ВНЗ". Після реєстрації заяви у вищому навчальному закладі на
підставі рішення приймальної комісії вищого навчального закладу про
допущення чи недопущення вступника до участі у конкурсному відборі
уповноважена особа встановлює один з таких статусів електронної заяви
вступника: "Власника заяви допущено до участі у конкурсному відборі",
"Власника заяви не допущено до участі у конкурсному відборі". Якщо вступника допущено до конкурсного відбору він очікує оприлюднення рейтингових списків у строки, визначені умовами прийому до вищих навчальних закладів України (1-го, 5-го та 8-го серпня). У
випадку проходження конкурсного відбору уповноважена особа приймальної
комісії вузу змінює статус електронної заяви вступника, який пройшов
конкурсний відбір та до якого приймальною комісією прийнято рішення про
рекомендацію до зарахування на навчання, зі статусу "Власника заяви
допущено до участі у конкурсному відборі" на статус "Власника заяви
рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету". Для
електронних заяв, поданих вступниками, відносно яких рішення про
рекомендацію до зарахування на навчання за кошти державного бюджету
приймальною комісією не прийнято, встановлюється статус "Власника заяви
рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних
осіб". При коригуванні списку рекомендованих до зарахування (5-го
та 8-го серпня), раніше отриманий статус електронних заяв "Власника
заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних,
юридичних осіб" може бути змінено на статус "Власника заяви
рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету". Зміна
статусу електронної заяви вступника здійснюється не пізніше ніж до 12
години дня, в який приймальною комісією прийнято таке рішення (1-го,
5-го та 8-го серпня 2012 року). Вступник, статус електронної заяви
якого встановлено як "Власника заяви рекомендовано до зарахування на
навчання за кошти державного бюджету", зобов'язаний у визначені умовами
прийому строки прийняти рішення щодо вступу на зазначену спеціальність у
обраному вищому навчальному закладі та відвідати приймальну комісію
вищого навчального закладу для подання паперової версії заяви про вступ
та необхідних оригіналів документів (атестат, сертифікат ЗНО та ін.). Після
виконання вступником зазначених вимог (особисте подання оригіналів
документів), керівник вищого навчального закладу на підставі рішення
приймальної комісії видає наказ про зарахування на навчання такого
вступника. При цьому уповноважена особа приймальної комісії змінює
статус електронної заяви вступника на "Власника заяви зараховано на
навчання до ВНЗ". У випадку якщо абітурієнт, електронна заява
якого отримала статус "Власника заяви рекомендовано до зарахування на
навчання за кошти державного бюджету", не з’явився у встановлені строки
до приймальної комісії вищого навчального закладу для підписання власної
заяви про вступ та не подав оригінали документів, рішення про
рекомендування його на зарахування анулюється приймальною комісією
вищого навчального закладу. На підставі цього уповноважена особа
приймальної комісії вузу змінює статус електронної заяви вступника на
статус "Власника заяви виключено із списку рекомендованих до зарахування
на навчання за кошти державного бюджету". Заяви вступників, які
не пройшли конкурсний відбір на місця державного замовлення протягом
1-10 серпня 2012 року, матимуть статус "Власника заяви рекомендовано до
зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб". Зарахування
вступників на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб (контракт)
розпочнеться з 11 серпня. Вступник, статус електронної заяви якого
встановлено як "Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання
за кошти фізичних, юридичних осіб", зобов'язаний у визначені умовами
прийому вищого навчального закладу строки прийняти рішення щодо вступу
на зазначену спеціальність та відвідати приймальну комісію вищого
навчального закладу для подання паперової версії заяви про вступ та
необхідних оригіналів документів (атестат, сертифікат ЗНО та ін.). У
випадку якщо абітурієнт, електронна заява якого отримала статус
"Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти
фізичних, юридичних осіб", не з’явився у встановлені строки до
приймальної комісії вищого навчального закладу для підписання власної
заяви про вступ та не подав оригінали документів, рішення про
рекомендування його на зарахування анулюється приймальною комісією
вищого навчального закладу. На підставі цього уповноважена особа
приймальної комісії вузу змінює статус електронної заяви вступника на
статус "Власника заяви виключено із списку рекомендованих до зарахування
на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб". Формування
списків рекомендованих до зарахування вступників на навчання за кошти
фізичних та юридичних осіб відбувається у межах ліцензійного обсягу. Складено на підставі положень Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2012 році та Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів. За матеріалами: Освіта.ua
|